• سه شنبه ١٤ فروردين ١٤٠٣-١١:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦١٢
در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورا مطرح شد: 1-224

واکنش چمران به ترور فرماندهان ارشد ایران/ اقتصادمان همچون انقلابمان، باید جهشی باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: اگر می خواهیم در همه مسائل جاری کشور به خصوص در بحث اقتصادی موفق شویم؛ باید جهشی عمل کنیم. انقلاب ما انقلاب مردمی و جهشی بوده است بنابراین اقتصاد ما هم باید جهشی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، فرارسیدن سال نو و تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت را به همه ملت ایران بویژه به شهروندان تهرانی تبریک گفت و برای همه مردم کشور آرزوی سالی مملو از موفقیت در تمام مسائل و توسعه کشور، به خصوص شهر تهران کرد.
وی در ادامه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران در ماه صیام و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امیر المومنین علی علیه السلام و توفیق حضور در لیالی قدر به ذکر فضائل این حضرت پرداخت و ضمن اشاره به سخنان یک نویسنده مسیحی لبنانی، در خصوص حضرت علی(ع) که گفته بود «ای روزگار کاش می توانستی همه قدرت هایت را، و ای طبیعت، کاش می توانستی همه استعدادهایت را در خلق یک انسان بزرگ، نبوغ بزرگ و قهرمان بزرگ جمع می کردی و یک بار دیگر به جهان ما یک علی دیگر با آن علمش، با آن حلمش، با آن عدلش و با ان ذوالفقارش می دادی.» در این خصوص اظهار داشت: امیدواریم توفیق این را داشته باشیم تا از علی(ع) بیاموزیم و به وصایای علی (ع) عمل کرده، به تقوای الهی او گوش فرا دهیم و مفهوم و معرفت شب های قدر را هم بخوبی درک کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با ذکر این نکته که حضرت امیر المومنین علی (ع) در فرازهایی از وصیت خود به فرزندانش و همچنین شیعیان می فرمایند: «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» که این به معنی این است که « ا همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود» گفت: برابر این فرمایش سوال اینجاست که امروز چه کسی ظالم تر از اسرائیل است و چه کسی مظلومتر از مردم فلسطین و غزه؟؛ دشمنی ما با اسرائیل و بالعکس آن از همین جهت است که ما کلام امیر المومنین را گرفته ایم و از مظلوم حمایت می کنیم و این وظیفه نه تنها اسلامی است بلکه انسانی است.
وی با تأکید بر اینکه از همین رو با توجه به این سفارش مهم مولای متقیان باید از مردم فلسطین باید حمایت کنیم، ادامه داد: ما در این راه پر فراز و نشیب مبارزه با ظلم شهید داده ایم و آماده دیدن انتقام هستیم و معتقدیم که متجاوز باید تنبیه شود تا از تجاوزات احتمالی آن جلوگیری شود از این رو بایستی به میدان بیاییم و یکی از میدان های ما میدان روز قدس است و مردم همچون گذشته باید در تقبیح جنایات اسرائیل به میدان بیایند.
چمران در ادامه با بیان اینکه روز ۱۲ فروردین در تقویم ایران، روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده و در این روز ۹۸٫۲ درصد از ملت بزرگ ایران، در این همه پرسی رای "آری" به شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در ایران دادند این روز را به همه مردم ایران تبریک گفت و ضمن تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی در دنیا مقاوم و پایدار در مقابل دشمنان ایستاده و با صلابت تر از گذشته است به تعبیر مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و عنوان کرد: ایشان فرمایش کرده بودند که نهال «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمی توانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد...».
وی در خصوص نامگذاری شعار سال 1403 که از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مطرح شد افزود: این موضوع بارها مورد توجه قرار گرفته و ایشان مکرر عنوان داشتند که هرجا مردم پای کار بودند و ما با مردم بودیم موفق شدیم؛ انقلاب ما انقلاب جنگی و آهنی نبود بلکه انقلاب مردمی بود؛ کسانی که هنوز باور نکردند که ایران، ایران اسلامی است و مردم از عید فطر و تاسوعا و عاشورا قیام خود را آغاز کردند، باید به این مبانی توجه کنند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: انقلاب ما با مسجد آغاز شد و در دفاع مقدس دیدیم همه از مسجد به جبهه عازم می شدند و از مسجد بود که همه به میدان آمدند؛ بسیج ما حرف اول را می زد؛ این بزرگترین تجربه ای است که آموخته ایم و باید به آن ارج بنهیم. بنابراین درست است تا برای مسائل اقتصادی باید دولت و ما برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم اما تا وقتی مردم در میدان نباشند به نتیجه کامل نخواهیم رسید.
وی با بیان اینکه انتخاب چنین شعار سالی قطعاً رمز جهشی درست در آینده ای نزدیک خواهد بود ادامه داد: انقلاب ما و تمام برنامه های ما جهشی بوده و اقتصاد و تولید نیز می بایستی جهشی باشد تا به نتیجه برسد. باید برنامه ریزی کنیم و آماده باشیم تا طبق برنامه جلو برویم و به موفقیت دست پیدا کنیم.
 چمران با اعلام اینکه اجتماع بیش از یکصد هزار نفر در ورزشگاه آزادی یکی از اتفاقات مثبت بود؛ خاطرنشان کرد: این حضور پشتوانه دینی برای ما به شمار می رود واین محفل قرآنی که با حضور رهبران مقاومت و جهاد اسلامی بود قوت قلبی برای مسلمین، بخصوص برای مردمانی که امروز در مقابل ظلم ستیزی های اسرائیل ایستادگی می کنند است؛ رمز پیروزی انقلاب ما اعتقاد بود و امیدواریم این اعتقادات روز به روز پابرجاتر شود.
وی ادامه داد: هرچند برخی ها ظاهرشان متفاوت است اما عمق وجودشان با اعتقادات دینی عجین شده و همین رمز پیروزی های ما در انقلاب، دفاع مقدس و در کارزار کنونی جهاد است. به همین دلیل دشمن در صدد تضعیف اعتقادات بر آمده است. کسانی که می گفتند مساجد در شب قدر خالی هستند؛ این میزان حضور مردم را در شب های قدر ندیدند؟ چشمانشان را بسته اند؛ این حادثه بیادماندنی می گوید که ملت ما ملتی متدین و اسلامی است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به نسل کشی اسرائیلی ها علیه مردم مسلمان غزه، با مرور برخی اخبار منتشر شده از اقرار های رسانه های رسمی رژیم صهیونیستی اشاره کرد: در یکی از این روزنامه ها عنوان شده بود که از آغاز جنگ غزه تا کنون 300 هواپیما و بیش از 50 کشتی با بیش از 150 هزار تن کمک تسلیحاتی به این رژیم ارسال شده است. این ارقام کمی نیست. از همین منظر است که نه تنها ما امریکا را در نسل کشی مردم غزه شریک می دانیم بلکه عنصر اصلی این اتفاق غیر بشری می دانیم.
وی با ابراز تأسف از شهادت یکی دیگر از خبرنگاران فلسطینی اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه های ساکت دنیا بیدار شوند؛ حتی گزارشگر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود که شواهد زیادی وجود دارد که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه دچار نسل کشی شده است و تا کنون علاوه بر شهادت 11 هزار کودک فلسطینی، بیش از 20 هزار کودک یتیم شده اند. به گفته بایدن برخی کشورهای عربی و اسلامی می خواهند اسرائیل را به رسمیت بشناسند که نمیتوان باور کرد که آیا شرافت اسلامی آنها به جایی رسیده که یک رژیم منحوس و جعلی را پس از این کشتارها به رسمیت بشناسند؟ شرم بر کسانی که هنوز روابطشان را قطع نکردند و این کشورها لکه ننگی بر چهره دیگر کشورهای اسلامی است.
چمران با اشاره به اقدام تروریستی اخیر داعش علیه شهروندان روسیه نیز افزود: چطور است که داعش به مواضع دشمن اصلی اسلام که اسرائیل است هم اقدامی حتی کوچک، صورت دهد؟ علیه همه مسلمین و غیر مسلمین جنایت هایی صورت داده اما با امریکا و اسرائیل کاری نداشته؟ بنابر این داعش همان امریکا و اسرائیل است.
وی همچنین به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه اقدامات و نسل کشی های رژیم صهیونیستی و دهن کجی اسرائیل به این قطعنامه گفت: این دهن کجی ها به خاطر حمایت های مکرر ایالات متحده امریکا است و این چنین تصمیمات کلان را به هیچ می انگارد. دنیا دید که وقتی قطعنامه ای علیه ایران در خصوص مسائل هسته ای صادر شد ما را زیر فشار و هجمه های فراوانی بردند؛ اما امروز همان شورای امنیت قطعنامه صادر می کنند و اسرائیل به آن پوزخند می زند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: چنین رژیم منحوسی با همین دهن کجی ها به قوانین بین المللی جرأت کرده به خاک ایران در سوریه حمله کند و تعدادی از نیروهای مستشاری ما را مورد هدف قرار دهد و به شهادت برساند. قطعاً و حتماً تجاوز اسرائیل به خاک ما بی پاسخ نخواهد ماند و به زودی شاهد اقدامات بایسته ای از سوی مسئولین خواهیم بود.
وی در پایان سخنان خود در دویست و بیست و چهارمین جلسه علنی  شورای ششم تصریح کرد: خوشبختانه روز طبیعت به خوبی سپری شد و با تجمع مدافعان حرم و حامیان آنها در میدان امام حسین (ع) همراه بود. امیدواریم مردم در راه انقلاب اسلامی به پیروزی کامل برسند.
گفتنی است چمران از نیروهای شهرداری تهران به جهت خدمات رسانی در ایام نوروز به ویژه پس از برگزاری محفل ۱۰۰ هزار نفری، نیروهای خدمات شهری به خوبی فضا را پاکسازی کردند؛ تشکر و قدردانی کرد.

 

کد خبر: 1-224

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: